Realizujemy przekazy pieniężne za pośrednictwem Western Union.

W celu wysłania lub odebrania przekazu zapraszamy do jednej z naszych placówek. Kliknij poniżej, aby znaleźć odpowiedzi na często zadawane pytania.

Pytanie Jak mogę dowiedzieć się, czy moje pieniądze zostały wysłane?
OdpowiedźW dowolnej chwili po wysłaniu pieniędzy możesz sprawdzić status swojego przekazu przez Internet. Musisz podać jedynie swoje imię i nazwisko oraz numer kontrolny przekazu pieniężnego (MTCN) wydrukowany na potwierdzeniu.
Pytanie Jak mogę dowiedzieć się, czy przekaz pieniężny jest dostępny do odbioru?
OdpowiedźMożesz sprawdzić status swojego przekazu w Internecie . Musisz podać jedynie imię i nazwisko nadawcy oraz numer kontrolny przekazu pieniężnego (MTCN) wydrukowany na potwierdzeniu.
Pytanie Jak mogę odebrać przekaz pieniężny?
OdpowiedźMożesz odebrać swoje pieniądze w każdej placówce. Musisz wypełnić formularz odbioru pieniędzy, podając następujące informacje:

  • MTCN
  • Imię i nazwisko odbiorcy
  • Miasto i kraj odbiorcy
  • Oczekiwana kwota
  • Imię i nazwisko nadawcy
  • Miasto i kraj nadawcy

Wymagane jest również okazanie akceptowanych dokumentów tożsamości. Obowiązywać mogą pewne ograniczenia.

Pytanie Jakie dokumenty tożsamości są akceptowane przy odbieraniu pieniędzy?
OdpowiedźAkceptowane dokumenty tożsamości są różne w zależności od kraju i agenta, u którego odbiorca odbiera pieniądze. Na ogół akceptowane są paszporty oraz krajowe dokumenty tożsamości. Prawo jazdy może nie być akceptowane.

W niektórych przypadkach konieczne może być również potwierdzenie swojego aktualnego adresu zamieszkania przez odbiorcę, na przykład za pomocą rachunku za media.

Pytanie Jakie są kursy wymiany walut?
OdpowiedźJeśli wysyłasz pieniądze za granicę, Twój odbiorca zwykle otrzyma je w lokalnej walucie. Dokładna kwota zostanie obliczona w oparciu o kurs wymiany obowiązujący w chwili wysyłki. Jednak w przypadku przekazów do niektórych krajów dokładna kwota zostanie obliczona w oparciu o kurs wymiany obowiązujący w chwili odbioru pieniędzy.
Pytanie W jaki sposób mogę wysłać pieniądze na telefon komórkowy?
OdpowiedźJeśli odbiorca mieszka w kraju, w którym oferujemy tę usługę, możesz wysłać pieniądze bezpośrednio na jego telefon komórkowy. Upewnij się, czy odbiorca aktywował portfel mobilny u jednego ze współpracujących z nami operatorów telefonii komórkowej w swoim kraju.

Sprawdź dostępne kraje docelowe i dostępnych operatorów sieci komórkowych.

Pytanie W jaki sposób mogę wysłać pieniądze na konto bankowe?
OdpowiedźTa usługa jest dostępna w niektórych krajach. Pieniądze zazwyczaj wpływają na konto odbiorcy w ciągu 1–2 dni roboczych. Pieniądze mogą wpłynąć tego samego dnia lub w ciągu 3 dni roboczych, w zależności od tego, kiedy i gdzie są przesyłane.

Po wysłaniu pieniędzy poproś odbiorcę o skontaktowanie się z bankiem lub sprawdzenie wyciągu bankowego w celu ustalenia, czy środki wpłynęły.

Pytanie Jak anulować przekaz pieniężny i poprosić o zwrot pieniędzy? *
OdpowiedźPrzekaz pieniężny można anulować wyłącznie wtedy, gdy nie został on jeszcze odebrany przez danego odbiorcę. W przypadku wysłania pieniędzy na konto bankowe można dokonać anulowania, jeśli przekaz nie został zrealizowany przez bank odbiorcy.
Aby poprosić o zwrot, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta, a w przypadku osobistego wysłania pieniędzy zgłoś się z powrotem do właściwej placówki.

* Kwota zwrotu (kwota wysłana i/lub opłaty za przekaz) zależy od wybranej usługi i powodu anulowania. W przypadku pytań dotyczących kwoty do zwrotu, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. Więcej informacji można również znaleźć w dziale Warunki.

Pytanie Ile trwa otrzymanie zwrotu pieniędzy?
Odpowiedź

Na ogół realizacja zwrotu trwa do 10 dni roboczych od daty jego zakończenia.